Champions League: Manchester City

De klant is koning… een zegswijze die nog steeds een onmiskenbare waarheid met zich meedraagt. Klanten kraken of maken immers het succes van je onderneming. Bedrijven zijn dan ook steeds op zoek naar nieuwe hospitality mogelijkheden die net dat stapje verdergaan. Een uniek en out-of-the-box corporate event onder het motto ‘the sky is the limit’.

Een hospitality incentive met de belangrijkste bijzaak ter wereld: voetbal

Een vooraanstaande multinational deed voor het 4de jaar op rij beroep op Way2events om de organisatie van een exclusief hospitality event in handen te nemen. Voor het 4de jaar op rij werd ook gekozen voor de belangrijkste bijzaak ter wereld: voetbal. Niet zomaar voetbal, maar wel het bijwonen van een grandioze Champions League wedstrijd in het stadion van een van de meest grandioze voetbalteams ter wereld: Manchester City. Een wel doordachte keuze aangezien Manchester City de laatste jaren tot het selecte groepje der favorieten behoort om de felbegeerde Champions League Cup in de wacht te slepen en aangezien er een onmiskenbare link is met het Belgische voetbal dankzij de geniale doorsteekpasses van Kevin De Bruyne en rots in de branding Vincent Kompany aka Vince the Prince! Laat die bal maar rollen!
VIP naar Manchester City met 120 personen en een privé-charter.
Om de impact op werk en leven tot een minimum te beperken, maar het maximum uit dit unieke corporate event te halen, werd bewust voor een dagcharter richting Manchester gekozen. VIP naar Manchester City met 120 personen en een privé-charter… de meeste evenementenbureaus zouden al met de handen in het haar zitten en paniekvoetbal spelen, maar niet bij Way2events. Een piekfijn programma werd uitgedokterd dat haar aanvang kende op de luchthaven van Oostende en Luik, kwestie van de 120 personen een mobiliteitsoptie op maat aan te bieden, waar met een uitgebreid ontbijt een onvergetelijk corporate event op gang werd gefloten.
Veilig aangekomen in Manchester werd het gezelschap in het centrum van deze bruisende stad in de trendy zaak verwacht. De benen werden onder de tafel geschoven zodat de aanwezigen met een goedgevulde maag aan het voetbalgedeelte konden beginnen.

De magie van Manchester City
Van de lunch ging het vervolgens naar de accommodaties van Manchester City zelf. Een plaatselijke gids zorgde voor een unieke rondleiding doorheen de machine die Manchester City vormt. Het hedendaagse voetbal is immers meer dan een eerste elftal alleen. Manchester City is een ware onderneming waar honderden mensen dag in dag uit het beste van zichzelf geven om van deze club de beste club ter wereld te maken. Een trainingscomplex om U tegen te zeggen, investeren in jeugd en vrouwenvoetbal, sociale media, community working, marketing… elk aspect van het hedendaagse voetbal kwam aan bod en liet een immense indruk op onze klanten na. Eindigen deden we met een obligatoir bezoek aan de fanshop waar truitjes, petjes, sjaals en T-shirts als zoete broodjes van eigenaar wisselden.

Champions League waardig dineren
Met de nodige attributen bij de hand ging het vervolgens van de fanshop naar de 14 skyboxen die way2events had afgehuurd. Plek genoeg om 120 mensen te laten genieten van een exclusief gastronomisch diner de Champions League waardig.

Een corporate event vol sambavoetbal
En de wedstrijd zelf? Dat werd een wedstrijd vol champagnevoetbal. Geen hotsknotsbegoniavoetbal of een draak van een wedstrijd, maar wel sambavoetbal om vingers en duimen bij af te likken. Een maar liefst 7-0 pandoering kreeg tegenstander Schalke 04 om de oren. Als dat geen voltreffer was. Ondanks de aangekondigde staking bij de Belgische luchtverkeersleiders zetten alle 120 gasten netjes en op het vooraf geplande tijdstip weer voet aan Belgische grond. Het mag duidelijk zijn dat dit corporate event een onhoudbaar banaanschot in de kruising was!