The Legacy Edition!

In 2019 verbaasden we niet de medewerkers van Cegeka door een gedurfd ‘Steampunk’ concept in een festival vibe te brengen. Bekijk hier de volledige case. Na een verplichte stand-by in 2020 en 2021 door de COVID-epidemie, was het in juni 2022 evenwel opnieuw game on!

En niet zomaar een wedstrijd, nee, eerder een finale van de Champions League voor personeelsfeesten als het ware! Immers, Cegeka heeft het afgelopen decennium een heuse reputatie bij elkaar gespeeld, en niet enkel op IT-gebied, maar tevens inzake personeelsfeesten!

Na een aantal ‘ping-pong’ momentjes met het interne organisatieteam werd er geopteerd voor een ‘Legacy Edition’. ‘Legacy’, want aangezien Cegeka ooit startte als Limburgs bedrijf is de onderneming ondertussen uitgegroeid tot een heuse multinational met meer dan 5.000 medewerkers! Echter, de familiewaarden blijven steeds prioriteit nummer één en worden door de familie Knaepen zorgvuldig bewaakt. Een echte legacy dus! Als rode draad doorheen het concept werd gekozen voor ‘The Nineties’ aangezien Cegeka het levenslicht zag in 1992.

 

Topvenue

Ook de locatie werd zorgvuldig geselecteerd, met name een parking omgeven door groen aan de Cegeka Arena, thuishaven van KRC Genk. Cegeka is sinds 2021 naamsponsor van het stadion. Het leek ons dan ook een uitstekende gelegenheid om alle Cegeka-medewerkers in de Benelux een blik achter de schermen van deze voetbaltempel te gunnen. We konden ze echter niet zomaar in een keer door het stadion laten wandelen … Immers, zo’n 3.000 mensen is zelfs voor een top venue als de Cegeka Arena geen evidentie om deze mensenmassa vlot door de hoofdtribune te loodsen. Ook hier kwam het thema ‘Legacy’ aan bod, want tijdens de belevingswandeling werd subtiel verwezen naar de vijf sleutelmomenten in het dertigjarig bestaan van het bedrijf. Geen standaard banner, maar telkens een creatieve act gerelateerd aan dat jaartal of speciaal moment. 

Operationeel sterk

Dat we niet zomaar verzamelen bliezen op de parking, is evident … Vergunningen aanvragen, voorziening van stroom, water en afvoer. Dat alles moet gecoördineerd worden met lokale overheden, nutsvoorzieningsbedrijven, enz. Gans dit traject werd dan ook feilloos door ons operationeel team van A tot Z uitgevoerd. Concreet betekende dit zoeken naar riooldeksels op 200m van de venue met ‘DW’ op, tot het installeren van een standpijp en het berekenen van de capaciteit voor de generatoren. Alles dus tot in de puntjes voorbereid door ons team. Perfecte coördinatie en rekenwerk is dan ook geen overbodige luxe … warme catering voor 3.000 deelnemers, twee podia, want je zou toch niet willen dat op het moment van een internationale deejay act plots alles uitvalt?

D-Day

17 juni stond bijgevolg vet gemarkeerd in de agenda van meer dan 3.000 personeelsleden (uit België en Nederland) en ook in die van meer dan 40 leveranciers en artiesten. De verwachtingen waren dan ook voor iedereen hoog gespannen …. Voor de leveranciers die borg gingen staan voor een productie met torenhoge WAUW-factor, voor de personeelsleden die volledig in het duister tastten, zeker na de aangekondigde internationale topact met mystery guests om 23u …

Belevingstour

Vanaf de aftrap bleek het event een onvervalst succes, want maar liefst 2.950 personeelsleden kozen voor de belevingstour en niet de fastlane. M.a.w. de personeelsleden waren reuzebenieuwd om het partnership tussen Cegeka en KRC Genk zelf te ontdekken! Nadien werden ze overgoten in een jaren 90 festival vibe, inclusief reuzenrad, festivaltent, mainstages, beach area, creative corner, arcade game room, live music stage, retro area, enz. Daar het de allereerste keer was dat Cegeka ook hun nieuwe Nederlandse collega’s uitnodigde, moesten ook zij zich in het concept en de line-up thuis voelen. Dus ook hier zorgde Way2events voor een zalige mix van artiesten en deejays!

Hoogtepunt

Er werd stilaan opgebouwd in crescendo naar 23u toe, inclusief een eigen ‘Love Parade’ act! Tot plots alle lichten werden gedoofd om dan Mystery Guests Dimtri Vegas en Like Mike alle registers open te laten trekken! De legendarische deejays, wereldberoemd van Ibiza tot Australië, knalden hun set met gekende flair door de boxen. 

 

Gewaagd? Gedurfd?  Ja en nee … Door de perfecte vibe en opbouw was iedereen ready for launch. Ook de boys zelf want drie dagen later zouden ze de deuren van hun illustere club op Ibiza Ushaia opnieuw opengooien. Dus ook voor hen was het na 2 jaar woestijn een speciale generale! Als je dan, nadat de open monden waren dichtgevallen en de duizenden smartphones terug opgeborgen waren, de volledige venue van links naar rechts ziet bewegen, dan besef je: dit is LEGENDARY… Echter, het mooiste moment was toch toen de Cegeka directie, inclusief bezieler André Knaepen, een blik vanop het podium naar de massa wierpen … “Had je dit verwacht?”, vroegen wij hen. Glunderend van trots en vol emotie kwam het mooiste antwoord dat je als agency dan kan krijgen “Nee, dit niet” ... 

 

De dagen na het event pikte ook de Belgische pers het nieuws op met voorpaginanieuws in Het Belang van Limburg. Maar ook Het Nieuwsblad, Gazet van Antwerpen tot in de Standaard toe, allen brachten ze artikels over dit ‘personeelsfestival’. Ook op sociale media ontplofte het event met duizenden filmpjes, foto’s en likes.

 

Cegeka 30 Years, The Legacy Edition: simpelweg legendarisch!